annateresiaholm

2013-02-26
23:20:00

Dagens pass + motivation
Japp, nu bar det äntligen iväg till gymmet igen efter ett uppehåll med sjukdom och bortresa. Det börjar kännas ok nu. Känner mig inte riktigt lika valrossig och bortkommen som i början. Jag börjar liksom bli lite mer varm i kläderna. Jag har acklimatiserat mig.
 
Så dagens pass såg ut såhär:
10 min Crosstrainer
Cirkel x3
Kettlebellswing
Utfallssteg med kettlebell 
Plankan
Knäböj
3x22 Magövning med vikt
10 min crosstrainer 
 
Sen började Elton tappa tålamodet så det blev mindre kondition på slutet än vad jag hade tänkt. Men om jag nu ska ta med mig honom till gymmet så måste han få styra när det är nog. Vill inte han då får det nog va. Då får jag gå på helgerna.
 
Den senaste veckan har jag tänkt mycket på det här med motivation. Jag har oftast inte svårt att hitta motivation till att komma igång, inte heller motivation till själva träningen. Det svåra för mig är balans och att hitta rutiner som håller. Jag tror kanske att jag är lite för spontan. Jag får sluta upp med det! Fast det är egentligen en egenskap som jag värdesätter hos mig själv.
 
Ibland kan man läsa på tränings- och viktminskningsbloggar att själva träningen inte fyller så stor funktion när man villl gå ner i vikt utan det är kosten som måste göra jobbet. Jag förstår vad detta kommer ifrån, för kalorimässigt måste man jobba rätt hårt för att bli av med en snickers. Men! Jag tycker det är otroligt svårt att hålla en bra kost om jag inte håller igång med träningen. Det är som om de går hand i hand. Det ena blir inget bra utan det andra. Jag har erfarit såå många gånger när motivationen att äta rätt försvinner när jag inte tränar, men så fort jag kommer igång igen kommer motivationen tillbaka. Därför tycker jag att det är dumt att påstå att träningen inte är viktig för viktminskningen. Dessutom är effekterna av träning i det långa loppet så positiva att det förmodligen gör mer gott för din hälsa än vad de extra kilona gör dåligt.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: