annateresiaholm

2013-01-28
10:52:25

Akuten och nachoslåda

Lördagen började med ett besök på akuten! Låter kanske dramatiskt, men läget är lugnt. Lillen fick hög feber och enligt 1177 skulle vi åka in för att kolla upp det. Allt verkade dock ok och igår morse var han feberfri igen! Tvära kast med de små.

Så lördag förmiddag som vi skulle ha använt till städning och förberedelse inför besök av min syster brann liksom inne. Då är det bra med några ess i rockärmen. Den här gången var räddningen en nachoslåda! Jag började göra detta till nån fest när vi behövde ett mellanting mellan mat och snacks.

Bred ut nachos över en plåt. Strö över lite gosaker, jag brukar ha majs, kidneybönor, rödlök och paprika. Ha ost på och ställ i ugnen tills osten har smält och fått den färg man själv vill ha.

Det är gott med bara salsa och crème fraîche till, men allra bäst är det med en guacamole eller avokadodip. Jag brukar göra såhär:

Mixa 1 avokado med 1 dl crème fraîche, 1 vitlöksklyfta, saft från lime, salt, peppar och cayennepeppar. Klart! Oftast vill man nog göra på mer än 1 avokado:-)

Kanske inte det nyttigaste att ha till kvällsmat, men helt ok med en sallad, enkelt, gott och lite festligt (sen är det inte helt fel med en öl till).


Kommentar:
#1: Emma

Hej!! Usch otäckt när dom inte mår bra...febern blir ju så himla hög hos dom små.
Fin blogg. Hoppas du/ni mår bra.
Kram Emma!

Svar: Tack för omtanken! Vi mår bra, han är mycket piggare nu:-) Kram!
Anna

2013-01-28 @ 18:22:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: