annateresiaholm

2013-01-15
23:10:10

Nej, jag är inte gravid längre!
Men ibland tvivlar jag själv på det faktum att bebisen faktiskt är på utsidan av magen för vad jag jag har märkt så har inte dess vidd minskat i relation till det som kommit ut! Känner mig som barbamamma i min nyinförskaffade simbaddräkt. Blä!
Så nu är det väl dags att ta tag i den här kroppen då...
 
Och därför tänkte jag ta tillfället i akt att outa nåt som finns i mina tankar nämligen Triathlonsatsning 2014!
Hur otroligt det än kan låta.
Jag har, tillsammans med resten av Sverige, på slaget tolv, bestämt mig för att göra slag i saken och fixa till de här kilona och min otränade hydda. Men, jag är för blyg för att visa upp min viktminskning så ni får istället följa med på min triathlon-resa.
 
Tanken är att under året träna simning, cykling och löpning för att senast sensommaren 2014 genomföra ett triathlon.
Och nu när jag skrivit det här så är det liksom "point of no return". Det är självklart en medveten strategi från min sida att inte ge mig själv några vägar ut genom att skriva det här på bloggen.
 
Så nu börjar det.
Simträning på Gustavsviksbadet, cykling på spinningcykeln hemma i gästrummet och löpning i Venaspåret/Lillåspåret/Rynningeviken när det börjar våras.
 
Så nu firar jag kvällen och mitt mogna beslut med ett äpple och en kopp grönt te! Najs!
 
 
 
 
Taggar: triathlon, triathlonsatsning, viktminskning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: