annateresiaholm

2015-08-21
12:05:00

I mål på alla möjliga sätt och vis.
Scrollar ner. Läser. Tänker. Känner. Funderar.
 
Så mycket tid. Vad blev det av allt?
 
Vi är alla olika, men jag tror att det här med att sätta upp nya mål är lätt för mig. Förmodligen beror detta på att jag inte är särskilt rädd för att misslyckas. Jag är inte heller rädd för att revidera mina mål allt eftersom tiden går. Kanske grundar det sig i en insikt att det viktigaste ändå är att jag mår bra här och nu oavsett vad som händer med de där högt uppsatta målen. Förmodligen också på grund av vetskapen om att jag är älskad oavsett.
 
Nu skulle man kanske kunna tänka att jag resonerar såhär för att jag inte lyckades. För att jag ändå behöver känna mig bra över mig själv. Men så är det inte. För det gick faktiskt. Typ, enligt planerna.
 
Triathlonsatsning 2014, vilket skämt egentligen. Men motiverande. Det gav mig den där pirriga känslan i magen av att jag faktiskt kan klara mer än vad både jag själv och min omgivning tror. Att kunna pusha mig själv, klara mer. Tävlingsinstinkt? Kanske. Det ligger någon slags tillfredsställelse i att se bortom det där som lätt kan kännas omöjligt. Som att jag vill bevisa att ingenting är omöjligt.
 
Det blev tre uppdelade grenar. 
 
Vårruset 5 km, 33 min
Började veckan med ont halsen. Tvekade om jag skulle genomföra, men körde till slut. Lugnt lopp. Tid, kanske lite bättre än förväntat.
 
Vansbrosimningen 1,5 km, tid 45 min
Förkortat lopp pga för kallt vatten. Samtliga deltagare fick endast köra halv sträckan. Livrädd innan för det kalla vattnet, men solig dag gjorde allt mycket lättare. 
 
Finnmarksturen 48 km, tid 3:26 h
Intensivt och jobbigt lopp med mycket terräng. Körde tillsammans med min man som hade lite växlingsstrul.
 
 
Säsongen 2015 bjöd på allt jag hade kunnat önska mig:)
 
Vansbrosimningen 3 km, 1:05 h
Jag fick med mig flera vänner och det var en fantastisk och solig dag. Ny, hel våtdräkt för säsongen och mycket simträning i bagaget inkl. crawlkurs Total Immersion på hösten. Crawlade ca. halva loppet. 
 
Lidingö Triathlon 850m simning, 21 km MTB, 5 km terränglöpning, 2:09 h
Här kom det! Det som jag tällt in siktet på! Och jag gjorde det! en varm och solig dag på Lidingö. Min brorsa Daniel var med som chaufför, support och materialare. Nervigt innan, mycket att tänka på med prylar och växlingar och allt. Simningen fungerade bra, kände mig trygg och tog ut mig rätt bra. Vilket såklart märktes på cyklingen. Sjuk mjölksyra i låren efter en rätt tuff backe i början. In på löpningen trodde efter en stund att jag sprungit fel. Det var liksom två loopar i banan. Blir frustrerad och frågar runt, men får inga tydliga svar. Tror jag har sabbat hela loppet, men det visar sig att jag var rätt trots allt. Supernöjd med prestation. Sugen på att överträffa till nästa år. Vi får se vad som händer.
 
Cykelvasan45, 45 km, 2:12 h
Utan några egentliga förväntningar och inte alls lika mycket nervositet så hänge jag på mitt lilla cykelgäng till Cykelvasan. I mitt stilla sinne tänkte jag bara klara under tre timmar, vilket jag angett i anmälan. Ytterligare en solig dag och ben utan mjölksyra gav en fantastisk upplevelse. 2:a i gänget av 5. Plats 253 av 876 startande damer. Mersmak!
   
 
Nu väntar nya mål. Inget omöjligt. Jag lovar.

 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: