annateresiaholm

2013-02-06
22:19:00

Total anarki!
När jag idag klev in i Gustavsviks simhall tänkte jag först "Åh, typiskt". Halva bassängen var avstängd på grund av renoveringar eller vad det nu var och i ena hörnet av det som var kvar var det simskola.
Men, positiv som man är, var min nästa tanke "Äsch, det är ju inte sämre än när jag hade simkort på Hagabadet där det bara finns 25-metersbassäng och motion får jag ju ändå". Så glad i hågen klev jag i vattnet i bassängen som nu hade denna form:
Men innan jag ens hunnit ta ett enda simtag uppenbarades ett problem: "Hur ska jag simma runt?" Som tur är har ju vi ordningsamma svenskar alltid en liten information i form av en text på ett lämpligt anslag där det står "Håll till höger vid motionssim" eller nåt liknande. "Ok, det kan ju inte vara så svårt, det blir väl såhär?" tänkte jag.
 
Men, det tyckte visst inte samtliga (men vissa) av de andra som var där och eftersom det var fler som simmade efter den här modellen så började jag göra detsamma. Det flöt liksom bäst så;)
 
 
 
"Men, nej så var det inte vi sa" var det några som envist verkade tänka då och som, i bredd, ville simma på egen bana, likosm såhär:
Och det är väl inte fel precis, men det blev ju krockar hela tiden. Och det hade kanske gått att leva med. Om det nu inte hade varit så att andra i bassängen hade egna tankar om vad som var rätt och kanske också var av den typen som helst vill bestämma själv och inte följa någon annan (kanske också den typen av person som kör i 90 på 100-väg när det är endast ett körfält, men 110 när det är 2). "Jag vill simma såhär och det är min absoluta rätt".
 
Sen fanns också den här typen som kanske inte reflekterar så mycket eller som helt enkelt inte riktigt förstår vad som blir logiskt och som valde att simma på det här viset:
 
Sen för att inte glömma bort så finns det ju alltid en och annan som inte riktigt vill släppa kanten av bassängen och kanske mer står stilla än simmar (fint illustrerad av en streckad pil):
 
Allt det här kanske inte är helt fel var för sig, men sammantaget blev det en enda röra. Och så lilla jag som försöker vara en duktig flicka och göra rätt och inte göra bort mig och inte störa någon i onödan och helst av allt inte vill bli uppmärksammad på något sätt när jag har min svarta barbamammabaddräkt på mig. Jag får ju helt enkelt panikångest och börjar hyperventilera (inombords iallafall).
 
 
PS. Om jag någonsin, hur stor kroppshydda jag än får eller hur gammal jag än blir, tar på mig en baddräkt med en liten kjol på, kan någon vara vänlig att snabbt tvinga av mig den?
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: