annateresiaholm

2013-03-03
17:49:18

Litet orosmoln...
 
 
Lördagen erbjöd ett pass på gymmet på egen hand och jag var inte sen med att tacka ja! 5 övningar i 4 cirklar pulshöjande träning blev det och det kändes riktigt bra.

Men det finns ett litet orosmoln på min annars mycket klara himmel och det är min höft/ben som har strulat i säkert 7-8 år. Jag har tidigare varit ledare i Aerobics på Friskis & Svettis under flera år, men slutade när jag fick mitt första barn. Någon gång när jag ledde fler pass en vecka än jag var van vid började jag få ont. Men, man är som man är med sånt här och detta är en typisk sån sak som jag drar ut liite på att kolla upp. Därför blev jag själv förvånad när jag plötsligt, i fredags, ringde en sjukgymnast på vårdcentralen och fick en tid bara 2 veckor senare. Så nu ska jag kanske snart få veta vad det är som inte känns riktigt bra. Klapp på axeln till mig för att jag äntligen fick ändan ur!

För om jag nu, strax utanför de 20+, ska kunna genomföra mitt högt uppsatta mål att tappa mina kilon, bli starkare i kroppen och genomföra ett triathlon (som motionslopp visserligen, men ändå) då kan jag inte slarva med en höft som gör ont. Det måste kollas helt enkelt. Så det var det.

Men passet kändes som sagt bra, fast jag fick ondare efteråt. Jag tror det var utfallsstegen som frestade på lite för mycket. Men jag jobbade hårt, det är mitt röda nylle ett bra bevis på:-)
 
 
 
Taggar: Ont, Sjukgymnast;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: