annateresiaholm

2013-01-16
14:26:00

Simningen...
 
Undrar om man kommer iväg och simmar ikväll, tro. De senaste två kvällarna har ambitionen funnits där, men i måndags hade jag glömt ett rep med Nerikes Mässingssextett som jag fick hetsa iväg till och igår var det mannens tur att göra ett pass. Vi kommer ju liksom inte iväg båda två samtidigt.
 
Simingen är ju en del av min extremt seriösa (känn av min något ironiska ton) Triathlonsatsning 2014. Och till det hör ju att jag måste lära mig att crawla. Det känns inte riktigt bra att komma med ett halvtaskigt bröstsim till något slags lopp och dessutom måste jag förbättra mina tider för att det ska kännas ok.
 
I dagsläget, otränad, ovan och med bröstsim tar jag mig 400m i bassängen på ca 11:45. Det måste och skall förbättras! Jag vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig att klara av här under våren, simning är min mest ovana gren av de tre jag ger mig på. Löpningen är inte riktigt lika komplicerad känns det som och det har jag hållt på med en del tidigare. Cyklingen kräver sin utrustning, men där har jag cyklat både racer och mountainbike sen innan, bl. a. Vätternrundan 2003 (herregud, det är ju 10 år sen!). Jag vet, det kräver bildbevis:
 
Ge mig gärna tips, ni som har! Hur kan jag förbättra mig?
 
 
Taggar: simning, triathlon, vätternrundan;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: